Link-Building-Blog-2cu2Ro

Intrebarile uzuale cu privire la o campanie de link-building :

I: Daca postez multe link-uri spre site-ul meu, asta inseamna ca valoarea site-ului meu, va creste?

R: Raspunsul la aceasta intrebare depinde de mai multi factori: numarul link-urilor si rata lor de crestere, „calitatea” link-urilor, „calitatea” articolelor ce contin acele link-uri (continut unic sau duplicat), contextul, atributul H.T.M.L.(rel=”nofollow”), text(content) etc. In raport cu acesti factori, un hyperlink poate sa fie daunator sau folositor. Este important de retinut ca link building-ul facut neprofesional, folosind diverse programe/script-uri de spinning sau generarea automata de content, nu o sa va ajute, ba chiar dimpotriva. Cel mai probabil vei fi penalizat de catre motoarele de cautare, flagged(insemnat) sau chiar banned(exclus). Se poate spune, abstractizand ca valoarea tuturor site-urilor in S.E.R.P., este data si de numarul de hyperlink-uri ce duc catre acel site, de cate adrese „vorbesc/citeaza/gireaza” acea adresa web.

  • daca link-ul vine dintr-un site “dedicat/public” pentru link-building, ceea ce inseamna cu siguranta flagged de catre motoarele de cautare, atunci site-ul tau va fi penalizat, intrucat va fi privit asemanator unui spam (spre exemplu un site dintr-o lista “publica” de link-building. )
  • daca link-ul vine dintr-un site sau articol ce nu are legatura cu continutul site-ului tau, de asemenea vei suferi o penalizare (spre exemplu un site de „matrimoniale”, cu un link catre „vanzari piese-auto”). Este foarte important, in consecinta, ca textul articolului, advertorialului, sa fie “la obiect”, sa aiba legatura cu link-ul / site-ul.
  • daca sunt doar link-uri goale, fara continut sau cu continut irelevant ori duplicat, valoarea link-ului este aproape nula sau poate atrage chiar o penalizare: se iau in calcul multe variabile, de la legatura dintre continutul site-ului tinta respectiv continutul articolului, la numele domeniului etc.
  • daca link-ul vine dintr-un site fara continut, cu continut duplicat exclusiv ori cu foarte multe link-uri, poate atrage o penalizare, in nici un caz insa nu te ajuta. De asemenea daca link-ul nu vine dintr-un articol unicat si cu continut relevant pentru acel link.
  • daca link-ul este nofollow, valoarea sa scade (atentie, nu este inexistenta insa este mai scazuta).
  • de asemenea, foarte important este ritmul cresterii acestor link-uri: daca astazi ai 2 link-uri care duc inspre site-ul tau iar peste 1 luna, vei avea 20.000, atunci probabil site-ul tinta va suferi o penalizare in motoarele de cautare.
  • cuvintele cheie folosite in articol, site, de asemenea au o importanta covarsitoare, spre exemplu un site de organizare evenimente, ar trebui sa aiba link-uri ce vin dintr-un articol, in care sunt mentionate cuvinte inrudite, in legatura: nunta, botez, petrecere, mariaj, miri, wedding, planning, decoratiuni, aranjamente florale, ceremonii, logodna, aniversari, onomastice etc.

I: Toate link-urile au aceeasi importanta, indiferent de unde vin?

R: Nu! Importanta/calitatea lor este data de multe criterii. Este altceva ca vecinii sa vorbeasca despre tine la nivel de bloc si este cu totul altceva, sa vorbeasca despre tine, o persoana publica, in cadrul unei emisiuni cu audienta / rating bun.

I: Link building inseamna o incercare de a trisa motoarele de cautare sau este o practica interzisa, penalizata?

R: Nu! trebuie sa facem diferenta intre link-building corect si spamming.

Este aceeasi diferenta ca in cazul unui email:

  • in anumite conditii este oferta: trimiti email-ul unei persoane interesate, care s-a abonat la newsletter si obtii adresa sa de email pe o cale oficiala, spre exemplu cand isi face cont pe site-ul tau
  • in anumite conditii este spam: corespondenta email nesolicitata, in momentul in care el nu este de acord cu primirea unui newsletter, a unei oferte sau nu si-a introdus adresa de email in site-ul tau si totusi tu ii trimiti email

Atat timp cat o asemenea campanie se face respectand recomandarile google/bing/yahoo si ale celorlalte motoare de cautare si se face de catre un profesionist, rezultatul este unul pozitiv si nu implica tehnici de Black Hat SEO si prin urmare nu are rezultate negative, nu se poate solda cu penalizari si nici nu este facuta fara sens, fara sa implice un castig efectiv.

In ultima instanta, as vrea sa va amintesc ca site-uri foarte mari, au fost penalizate incercand sa isi imbunatateasca pozitia in motoarele de cautare, apeland la tehnici comune, ne-autorizate, interzise sau generarea automata de content si hyperlink-uri. Pentru a aminti doar cateva: BMW.com, Forbes, Overstock, J.C. Penney. Nu exista link-building usor, fara efort, iar cresterile spectaculoase, nenaturale, nu sunt bine privite de catre motoarele de cautare.

Link building-ul trebuie sa fie o munca asidua, sustinuta, pe o perioada de timp de minim 3 luni de zile pentru a da rezultate, cu cresteri controlate, venind din site-uri de incredere, cu continut neduplicat, cu surse citate, din articole/advertoriale asociate, corespunzatoare, inrudite ca si subiect.

Este diferenta intre a face un link-building ce presupune:

  • Advertoriale, link-uri catre categorii/produse, link-uri venite din site-uri controlate, “curate” (nemarcate ca spam), avand un trafic real, curat, direct sau organic, continand articole cu surse citate, macar in parte articole unice. Asta inseamna o munca ce dureaza mult mai mult timp si implica o anumita pricepere, anumite calificari si abilitati si bineinteles timp.
  • Link-uri venite din site-uri “publice” (indexate de catre motoarele de cautare) declarate ca fiind site-uri de spam link building. Nu uita ca valoarea link-ului catre tine, este data de referent, de site-ul de pe care vine si unul dintre criteriile importante este cate link-uri contine acel site in raport cu continutul. Daca are un articol de 500 de cuvinte, caruia i se ataseaza 500 de link-uri, atunci site-ul tau va fi penalizat sau in cel mai bun caz, nu va castiga nimic.
  • Textul din ancora (anchor text) sa fie relevant si in stransa legatura cu link-ul. Spre exemplu, un link ce duce catre un site de “organizare evenimente”, avand un text in ancora “ford astra second hand”, nu ajuta cu nimic. Situatia se schimba radical, daca acesta se numeste “Nunta de lux”.
  • Meta tag-urile site-ului: un site de imobiliare, nu ajuta foarte mult, daca posteaza un articol si un link catre un magazin de jucarii. Situatia se schimba cand link-ul ctare magazinul de jucarii, vine de pe un site, unde mai exista alte articole despre jucarii, copii, jocuri etc.
  • Link bulding-ul de tip spam, costa mult mai putin, presupune un efort mult mai mic insa si rezultatele sunt mai slabe, de cele mai multe ori negative iar eventualul, posibilul insa putin probabilul succes, nu este de durata. Este doar o problema de timp pana cand site-ul tau va fi penalizat pt link schemes.

Link-uri cu valoare mica:

  • schimb de link-uri sau reciprocitate de link (pot atrage penalizarea)
  • link in semnatura de pe forum
  • comentarii la blog-uri, articole, ziare, etc
  • link-uri no-follow

Cele 3 variabile, ce se iau in considerare pentru a calcula rata de succes, a unei campanii de link building, sunt:

  • CL: Calitatea link-urilor
  • TL/AL: Textul Link-urilor sau Ancora Link-urilor
  • NL: Numarul de link-uri

Ca recomandare, nu obtineti link-uri de pe site-uri cu mai mult de 10.000 de link-uri de iesire (outgoing…) sau cu un numar foarte mare de link-uri, raportat la cantitatea de text.

Nu cunosc nici un site important/mare care sa fie bine pozitionat in S.E.R.P., fara a avea in spate o munca asidua, sustinuta, un bun plan de dezvoltare pe termen mediu si lung, in materie de link-building.



0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns